lördag 29 augusti 2009

Affirmationer

Carina fick på vernissagen ett fint ställ med kort som har olika affirmationer.
På dagens kort stod: "Jag känner mig harmonisk och fri"


För er som inte vet vad det är kommer här en wikipediabeskrivning:

Affirmation (av latin affirmatio, ’försäkran’) är i nyandliga rörelser positivt färgade fraser som upprepas i tal och skrift i syfte att förbättra sin livssituation. Affirmationer utgår från tanken att man själv skapar sin verklighet och att ens tankar är det som orsakat ens nuvarande situation. I extrema åskådningar tros affirmationer till och med kunna göra människor rika.

Jag gillar idén och kan mycket väl tänka mig att upprepa dessa utvalda ord :-) Jag har dock inget sånt ställ med kort men tro det eller ej, på mitt hotellrum har någon varit vänlig att ställa in ett kort och det ska jag upprepa ofta :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar